top of page
487A7950.jpg

OVER MIJ 

winst is de graadmeter van de verrijking van de maatschappij 

OVER

LAURIEN VAN UNEN

Je hebt het beste met mens en maatschappij voor. Als bedrijf of merk wíl je impact maken en je wilt blijven groeien.


Maar toch, dagelijks voel je de tegenstrijdigheid: bijdragen aan de groei van jouw bedrijf, of bijdragen aan goed doen? Je voelt de interne druk om te presteren om te zorgen dat jouw merkwaarde groeit en dat je winst maakt.


Waarom is het dat purpose en profit niet vaak in een adem worden genoemd?

Waarom kiezen we ervoor om maatschappelijk goed doen en winst gescheiden te houden?


Een afdeling om goed te doen en een afdeling om winst te maken.

Alsof goed doen alleen kan als je er niet aan verdient. En alsof winst maken niet samen kan gaan met goed doen.

Wat als je niet meer kiest.


Wat als je winst maakt EN goed doet. Exponentieel groeien en maatschappelijke ambities realiseren. 


Elk bedrijf of merk heeft een ambitie, een overtuiging die groter is dan alleen winst maken. De bezieling, de reden waarom het bedrijf is opgericht en waarom het bestaat. Het verschil dat jouw product of dienst maakt in de dagelijkse activiteiten van individuen, de gemeenschap of de wereld. De reden dat jij de enige bent. De purpose van jouw bedrijf.


Purpose is de reden dat toekomstige generaties jouw product of dienst kopen. Ze verwachten dat jij positief bijdraag aan de maatschappij. En ze zijn bereid om daar extra voor te betalen, zelfs meer dan dat; ze zijn bereid om tijd te steken in het actief boycotten van jouw merk als je niet jouw verantwoordelijkheid neemt.  


Dit zijn ook de medewerkers van de toekomst. Ze laten zich niets aanleunen. Ze willen meedenken en hun waardes integreren in hun dagelijkse activiteiten. Ze willen gehoord worden en onderdeel zijn van een beweging, ze willen bewijs dat hun inzet ook bijdraagt aan meer dan aandeelhouderswaarde alleen.


En er zijn steeds meer investeerders kijken ook naar het positieve effect van hun bijdrage. Impactinvesteerders, die hun geld bewust investeren in bedrijven die een positieve impact maken op mens, maatschappij en de wereld. 


Maar hoe zet je jouw purpose om in profit?


Hoe geef je vanuit oprechtheid presence aan jouw maatschappelijke ambities? Hoe toon je leiderschap in jouw markt en neem je positie in?  


Nu is de tijd om uit het donker te stappen en de spotlight op jouw purpose te zetten.  Om jouw bezieling te delen. Om zichtbaar te maken waar jouw oprechte commitment ligt.


Presence geven aan jouw purpose met de ambitie om jouw winst te verhogen en echt impact te maken.


En het is glad ijs.

Je hebt een vernieuwde techniek nodig om op het allerscherpst te kunnen schaatsen, want als je alleen meedoet met de hype, voor de korte termijn dan mis je authenticiteit en dan kun je alleen maar verliezen.


Je wilt een bedrijf zijn dat jouw merk bouwt met een purpose EN profit strategie. Dat je presence geeft met marketing, communicatie en hr campagnes, die alleen maar van jou kunnen komen terwijl je vakkundig dealt met al die stakeholders die je tevreden moet houden.


Met ruim 20 jaar ervaring op het snijvlak van commercie, cultuur en maatschappij weet ik hoe ik kan helpen om jouw purpose te manifesteren.


Mijn visie?


PURPOSE DRIVES AUTHENTIC PRESENCE, BOOSTS POSITIVE IMPACT AND ACCELERATES PROFIT 


Purpose en profit zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Winst maken en goed doen gaat samen. Het is de enige manier om je winst te blijven groeien en om te zorgen voor een betere maatschappij. En stap je nu niet in, dan verlies je bestaansrecht.


Purpose centraal aan jouw strategie heeft invloed op jouw volledige bedrijfsvoering. Je  maakt keuzes vanuit bezieling en passie om het beste te zijn in jouw vakgebied en ervoor te zorgen dat je goed bent voor mens en maatschappij. Dat al jouw stakeholders doordrenkt zijn van jouw ambities en graag met je samenwerken. Dat medewerkers zich bij je aansluiten omdat ze jouw ambities ondersteunen. Dat consumenten of klanten voor jou kiezen omdat je ze in het hart raakt. Investeerders kiezen voor je omdat je je bewust winst maakt en zorgt voor de toekomst van de maatschappij. Dat jij het vermogen hebt om te groeien en impact te maken.


Op basis van 20+ jaar ervaring bij corporates, MKB-ers, goede doelen en culturele instellingen heb ik een unieke methode ontwikkeld om bedrijven snel te helpen om vanuit purpose in een rechte lijn winst te maken met een positieve presence.


VIA PURPOSE POSITIEVE PRESENCE VOOR MEER WINST EN EEN GROTE IMPACT.

bottom of page